Retourprocedure (online):
Mocht een product niet de juiste maat zijn of mocht het product wat je besteld hebt je niet bevallen? Dat is geen probleem. Je kunt het dan eenvoudig naar ons terugsturen. Hoe dat in zijn werk gaat leggen we je hieronder uit:
Via ons klantenportaal kun je eenvoudig een retour aanmelden met je track & trace-code en postcode. Je kunt daarbij aangeven waarom je het product retourneert en in de opmerkingen aangeven of je een ander product wilt ontvangen.
Wij hanteren geen gratis retourbeleid (we leggen hieronder uit waarom). Wel bieden we voordelige verzendtarieven aan die vaak lager zijn dan de tarieven bij pakketpunten van verschillende bezorgdiensten.
Is je product beschadigd of voldoet het niet aan onze kwaliteitseisen? Neem dan gerust contact met ons op. In dat geval kunnen we een gratis retourlabel verstrekken, maar dit geldt alleen bij kwaliteitsproblemen of verkeerd geleverde producten.
Orders verzonden met een andere pakketdienst als PostNL/Mypracel:
Sommige artikelen/bestellingen worden rechtstreeks vanuit onze leveranciers verzonden en zijn daarom niet zichtbaar in ons klantenportaal. Voor het retourneren van deze producten kun je gewoon de onderstaande procedure volgen.
Wil je gebruikmaken van ons gereduceerde retourtarief? Neem dan even contact met ons op. Zorg ervoor dat je je bestelnummer bij de hand hebt (deze vind je in de bevestigingsmail die je van ons hebt ontvangen).
Retourprocedure (offline/via leverancier)
Wil je een artikel ruilen voor een ander type of een andere maat? Geen probleem! Je kunt het binnen 30 dagen naar ons retourneren.
Vul hiervoor dit retourformulier in en voeg het toe aan je retourzending. We raden je aan om het juiste artikel (bijvoorbeeld in een andere maat) direct opnieuw te bestellen via onze webshop. Zo heb je het nieuwe product binnen 1 á 2 werkdagen in huis (mits op voorraad) en hoef je niet te wachten op de verwerking van je retour.
Zodra wij je retourzending in goede staat hebben ontvangen, betalen we het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen terug.
Kan ik mijn geld terug krijgen?
Ja, natuurlijk! Wij storten standaard je geld terug, tenzij je anders hebt aangegeven. Wil je liever een andere maat? Geen probleem, dat kun je eenvoudig aangeven via ons klantenportaal of retourformulier. Je kunt een artikel binnen 30 dagen retourneren, zolang het niet gedragen of gebruikt is (passen mag natuurlijk wel!). Zorg er wel voor dat het product onbeschadigd is.
Zodra we je retour in goede staat hebben ontvangen, storten we het bedrag binnen 5 dagen terug. Dit wordt via onze betaalprovider binnen 3 werkdagen op je rekening bijgeschreven.
Voorwaarden ruilen/retourneren
Artikelen kunnen binnen 30 dagen na ontvangst worden geretourneerd. Bewaar het verzendbewijs als bewijs van verzending.
Om een retour te accepteren, moeten de artikelen in oorspronkelijke staat verkeren. Zorg ervoor dat de verpakking intact blijft en dat het product onbeschadigd en schoon is (ongewassen).
Retourzendingen worden binnen 5 werkdagen na ontvangst verwerkt. Bekijk de algemene voorwaarden voor aanvullende details.
Wij hebben geen standaard gratis retouren beleid. Mocht een verkeerd of defect product geleverd zijn dan verstrekken we uiteraard een retourlabel. Hieronder leggen we je graag uit waarom wij geen gratis retourprocdure hebben:
🌍 Duurzaamheid
Retourzendingen hebben een grote impact op het milieu. Elk retourpakket betekent extra transport, wat zorgt voor meer CO₂-uitstoot. Door kosten aan retouren te verbinden, worden onnodige bestellingen en retourzendingen verminderd, wat duurzamer is.
🎯 Bewuster Shoppen
Probeer bewust te shoppen. Het is makkelijk en snel om online te bestellen, maar kijk goed of je het juiste product en/of juist maat/kleur hebt gekozen. Een verkeerd besteld product kan natuurlijk altijd voorkomen, maar kan dit wel leiden tot onnodige logistieke belasting.
🛠️ Kwaliteit & Service
Ons team van fanatieke fietsers probeert jou zo goed mogelijk te helpen bij het maken van de juiste keuze. Wij proberen de informatie op onze site zo volledig mogelijk te maken zodat jij weet wat je besteld. Samen zitten we niets lievers dan op de fiets natuurlijk!